2015-03-15

Folkkampanjen för smarta miljöpartival.


Som jag skrivit förut så vill jag starta en folkkampanj för smarta miljöparti val. Miljöpartiet är i en mening ett livsstilsparti som vill hjälpa mig att göra smarta val. Jag tillhör en speciell målgrupp för miljöpartiets smarta val, jag är en medelålders svensk man.
Jag tänkte tacka för hjälpen med att starta sagda folkkampanj för att hjälpa Miljöpartiets ledning att göra smarta val. Exempelvis:

  • Bilda familj lokalt så man inte behöver resa långt för att träffa barnen.
  • Välja rätt bottenfärg till båt.
  • Inte själv jobba mer är partikongressen vill att vi ska jobba, 35timmars arbetsvecka.

Det handlar i mångt och mycket att leva som man lär. Om man inte vill att andra ska köra bil, ska man inte åka bil själv typ. Ganska enkelt kan man tycka. Om man dessutom vill förändra andras livsstil tycker jag att det är än viktigare att följa dessa regler själv. Är man motståndare till bilar är det inte ok att själv åka bil. Det är inte heller ok att trixa sig ifrån trafikbrott begågna med bil. Varför har eftersupande miljöpartister bil? kan man undra.

När politiker bryter mot partiets grundvärderingar är det illa. Det är värre att en miljöpartist målar båtbotten med förbjuden miljöfarlig fulfärg, än när en moderat skattefuskar. Skattebrott är allvarligt och ska straffas, men politiskt är det mer ursäktligt att en moderat skattefuskar, än att en miljöpartist begår miljöbrott.

Miljöpartiet är ett idealistiskt part i den meningen att ideal och ideologi betyder mycket. När ideologin och verkligheten inte går ihop, tenderar ideologer att sätta ideologin först, men det är för andra, för sig själva finns det goda ursäkter för att anpassa sig till verkligheten, ex. jag har så ont om tid att fulfärg till båten är ok, mina barn bor långt bort så jag måste resa/flyga ofta, jag är så viktig och jag gillar att jobba så jag kan inte begränsas av partikongressbeslut om arbetstidsbegränsningar. Det kommer alltid att finnas nya anledningar att starta folkkampanjer för smarta miljöpartival.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar