2015-05-09

Spelsajter

 'Jag gillar att titta på på livestreaming, gör inte du det också? Surfa in på min spelsajt och titta'.
En samvetslös machotyp vill få jagsvaga ensamma män att känna sig manligare igenom att spela bort sina pengar på hans sajt.
En jävla älg lovar att på hans spelsajt 'kan de som vill ta det lilla lugna' spela bort sina pengar. För ensamma äldre och sinnessvaga.
En sajt har Blondie låten 'Maria' som signatur, de har antagligen alkoliserade ensamma kvinnor som målgrupp.
Det finns sajter för varje tänkbar målgrupp som lätt kan bli spelberoende, marknadsföringen är genomtänkt, professionell och effektiv. Spelsajter lägger ner enorma summor på TV reklam, populärt är att använda sig av sportkändisar som Mats Wilander för att locka in folk till spelsajter. Jag kan förstå att kändisar på dekis lockas till att uppträda som frontfigurer för spelsajter, jag kan till och med känna viss sympati för dem, men att framgångsrika och förmögna ställer upp för denna kommers är vämjeligt.
TV reklamen blir speciellt intensiv på helgkvällar, det gäller att fånga in fyllskallarna. Utan omdömme spelar man bort mer pengar. Redan 1990 fick jag veta av en representantant för ett TV handelsbolag att det var speciellt viktigt att TV handeln fungerade under helgnätterna, 'då köper de ensamma fyllskallarna som galningar'. Detsamma gäller för spelsajter idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar