2016-08-14

OS igen

Jaha så var det OS igen. Jag är inte speciellt intresserad, men i natt vaknade jag och kunde inte somna om, så jag  slog på TVn och kom rakt in i milloppen, två kilometer kvar, Mo Farahs konkurrenter gjorde vad de kunde för att knäcka honom, men icke Mo vann, mycket spännande. Först efteråt fick jag reda på att Mo gjort en Lasse Viren, d.v.s. ramlat under OS-loppet, kommit tillbaka och vunnit. Mycket imponerande.

Damfotboll är inte min grej att titta på, men Sverige - USA var spännande och Blackstenius mål riktigt snyggt.

Annars är väl elefanten i rummet ingen vill tala om -"Varför uppträder inte golfarna i landslagsdräkter?". Det är ju OS. Sätt på Stensson blågula knickerbockers och dito tröja och keps. Det tjatas ju ständigt att golf inte är en överklassport utan närmast en knegarsport typ boxning. Att föra golfarna närmare de övriga deltagarna skulle säker öka "folkligheten".  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar